Meydan, sosyal ve kültürel alanlarıyla yaşama değer katacak. Altında 2 Bin araçlık 4 katlı otopark inşa edilecek olan meydan projesinde Ulubatlı Hasan Bulvarı'nda trafik yer altına alınarak Demiryolu Merinos ve Kent Meydanı bütünleştirilecek.

“ŞEHİRLER MAYDANLARI İLE ANILIR”

Şehirlerin meydanları ile anıldığını hatırlatan ve dev proje ile ilgili olarak SAYFA16’ya özel olarak açıklamalar yapan Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar “Hemşerilerimizin heyecanla beklediği ve istediği büyük bir projeyi hayata geçiriyoruz. Meydanlar, kimine göre yaşam tarzının, kültürün, ekonomik gelişmişliğin, yaşamın renklerinin sembolü; kimine göre de insanların bir araya geldiği, şehir kimliğinin oluştuğu yerler. Nasıl tarif edersek edelim, şehirleri şehir yapan meydanlarıdır ve şehirler meydanları ile anılır. Bursa’nın çöküntü alanı haline gelmiş merkezini yeniden canlandıracak ve Bursa’mıza değer katacak gerçek bir meydan projesi için çalışmalarımız tüm hızıyla sürüyor” dedi.

ORTAK AKILLA PROJELENDİRİLDİ

Dev proje için 143 Milyonluk kamulaştırma yaptıklarını ifade eden Başkan Dündar, “Proje alanında 84 bina yıktık, 22 Bin 518 metrekare alan kamulaştırdık. 143 Milyon 217 Bin TL kamulaştırma bedeli ödedik. Proje için adım attığımız ilk günden itibaren, gerek yer sahipleriyle uzlaşma noktasında, gerekse bölgeden kiracı esnafın tahliye edilmesi sürecinde üstesinden kolaylıkla gelinemeyecek sorunlarla karşılaştık. Ancak sonuçta Bursa kazanacak dedik ve durmadık. Bugün de bu planlı ve kararlı çalışmanın sonucunu hep beraber görüyoruz. Kamulaştırmaları yürütürken eş zamanlı olarak da meydan planımızı yapmaya başladık. ‘Nasıl bir meydan olmalı?’, ‘Bursalılar nasıl bir meydan istiyor?’ soruları çalışma stratejimizin temelini oluşturdu. Bunu hemşerilerimize, şehir plancıları, meslek odaları, meclis üyelerimiz ve ilgili Sivil Toplum Kuruluşlarına sorduk. Uzun çalışmalar sonucunda otoparkı, sosyal alanları, yeşil alanları ile Bursa’nın ihtiyacına cevap verebilecek bir Osmangazi Meydanı projesi ortaya çıktı” dedi.

“OTOPARK SORUNU ÇÖZÜLECEK”

Osmangazi Meydanı’nın bölgedeki ulaşım ve otopark sıkıntısını ortadan kaldıracağını da ifade eden Başkan Dündar, “ Osmangazi Meydanı; 1’inci etabı 1500 2’inci etabıyla birlikte 2000 araçlık kapalı yer altı otoparkı ile bölgenin mevcut ve gelecekteki otopark ihtiyacına cevap verecek. Proje ile; Ulubatlı Hasan Bulvarı’ndaki doğu- batı trafik aksı yer altına alınacak, demiryolu altı ile şehrin üst kısmı birleştirilerek bütünlük sağlanacak.Park et - devam et uygulaması ile otoparka bırakılan araçlar sayesinde Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi ile şehir merkezine yüklenen araç trafiği de azalmış olacak. Hepimiz biliyoruz ki okul gezileri, kültür turları gibi toplu yolculuklar öncesi belli saatlerde insanlar şehrin belirlenen noktalarında buluşmaya çalışırlar. İstedik ki bu tür geziler öncesi tur otobüsleri meydanımızın alt bölgesinde yer alan açık otoparka gelsinler ve şehrin tam orta noktası bu tür yolculukların başlangıç ve bitiş noktası olsun” dedi.

KENTSEL DÖNÜŞÜME ÖRNEK PROJE

Osmangazi Meydanı’nın şehircilik felsefesi ile de öne çıkan bir proje olacak olduğuna vurgu yapan Başkan Dündar, “Şehrin çöküntü bölgesi ‘kentsel dönüşüm’ ile ayağa kalkacak. Bu anlamdaki en büyük katkımızı şöyle örneklendirmek istiyorum. Buraya meydan olmasaydı yer sahipleri kendi yerlerine eski imar planlarına göre 5 emsalli, yüksekliği sınırsız olan ticari alanlar yapabilecekti. Biz, yaptığımız çalışmalar ile bunun da önüne geçtik. Çünkü, dönüşüm sadece bina yıkıp bina yapmaktan ibaret değildir. Sadece ağaçlandırıp yeşillendirmek de değildir. Yaşanabilir şehirler oluşturmaktır, Doğru ihtiyacı tespit edip doğru projeler üretmektir. 24 saat yaşayan, tüm şehrin buluşma noktası olacak, sosyal ve kültürel alanlarıyla yaşama değer katacak bir meydan için kolları sıvadık. Daha önce de başardık şimdi de başaracağız. Sizlerin ve hemşehrilerimizin desteği ile meydanımızı Bursa’nın tam merkezine yapıyoruz” dedi.

Bursa Denince Akıllara O Meydan Gelecek

Osmangazi Belediyesi tarafından 3 yılda 143 Milyon lira kamulaştırma harcanarak ortaya çıkarılan 40 Bin metrekarelik Osmangazi Meydanı şehrin yeni buluşma noktası olacak, Dev Meydanın müjdesini Cumhurbaşkanı Erdoğan’a bizzat veren Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, “Bursa denince akla Osmangazi Meydanı gelecek dedi.

“ŞEHİRLER MAYDANLARI İLE ANILIR”