TEKNOLOJİ

BioNTech'e yan etkileri nedeniyle tazminat davası!!

Pfizer/BioNTech’in geliştirdiği mRNA bazlı aşının “yan etkileri” sebebiyle dava açan Alman kadının davasının ilk duruşması bugün görülecek.

Abone Ol

Almanya'da Türk bilim insanları Özlem Türeci ve Uğur Şahin tarafından kurulan BioNTech şirketine, aşı sonrası kalıcı hasar iddiasıyla tazminat davası açıldı.

İsmi açıklanmayan kadının orta yaşlı bir sağlık sektörü çalışanı olduğu da belirtildi. Sağlık çalışanının aşı olduktan sonra kalp ritminde bozukluk meydana geldiği ve "beyin sisi" yaşadığı da vurgulandı. Bugün Hamburg'ta başlayacak yargı sürecinde kadının BioNTech'ten 150 bin euro (yaklaşık 3.7 milyon TL) tazminat istediği de açıklandı.